Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Raad

dinsdag 17 december 2019

19:30 - 23:00
Locatie

Raadszaal

Voorzitter
A.J. Gerritsen
Agenda documenten

Uitzending

Agendapunten

  1. 1
    Opening en mededelingen
  2. 2

    • besluitrijpheid raadsvoorstellen
    • insprekers
    • indienen moties als agendapunt
    • bespreekpunten
    • stemverklaringen bij hamerstukken
    • hamerstukken
    • nomineren voor de raadmeter
  3. 3.2
    aan de gemeenteraad
  4. 4

    • Notulen raadsvergadering 5 november 2019.
  5. 6

  6. 7

    De digitale stemuitslag van de motie trap-op-tra-af van het gemeentefonds is niet beschikbaar.


    De motie is aangenomen.
    Stemuitslag: 30 voor en 2 tegen. Fractie PPV heeft tegen gestemd.

  7. 8

    Portefeuillehouder: J.M. van Rees


    De bestaande beheersverordeningen over de gemeentelijke begraafplaatsen zijn niet meer actueel. Het college stelt de raad voor de verordeningen te actualiseren en tegelijk van de huidige twee aparte verordeningen één verordening te maken. Daarnaast stelt het college voor de tariefstructuur van de begraafplaatsrechten te herzien door één gecombineerd tarief te hanteren. Daarvoor moet de Verordening begraafplaatsrechten worden herzien.

  8. 9

    Portefeuillehouder: Presidium


    Op 1 januari 2020 treedt de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren (Wnra) in werking. Deze wet wijzigt de arbeidsverhouding – van rechtswege - tussen de overheidswerkgever en ambtenaren. Kort samengevat wordt van rechtswege de eenzijdige aanstelling (naar publiekrecht) met ingang van 1 januari 2020 gewijzigd in een arbeidsovereenkomst (naar privaatrecht).
    Een belangrijk gevolg van deze wetswijziging is dat personen die voor 1 januari 2020 zijn benoemd tot (plaatsvervangend-)griffier vóór en met ingang van 1 januari 2020 moeten worden aangewezen tot (plaatsvervangend-)griffier.

  9. 10

    Portefeuillehouder: J.M. van Rees


    Bij besluit van 16 oktober 2018 is door het college besloten om in principe medewerking te verlenen aan transformatie van de hoek Wilgenstraat en de Peppellaan in Aadorp naar een woongebied met vijf grondgebonden woningen en drie appartementen. Het besluit van 16 oktober 2018 heeft geleid tot voorliggend bestemmingsplan Peppellaan 38_ Wilgenstraat 5-7 - Westermaatweg 14- 14a. Het ontwerpbestemmingsplan heeft vanaf 12 juni 2019 tot en met 23 juli 2019 ter inzage gelegen. Tijdens de termijn van de terinzagelegging is 1 zienswijze ingekomen. Deze zienswijze heeft aanpassing van het bestemmingsplan tot gevolg gehad. Tevens heeft een ambtshalve wijziging van het bestemmingsplan plaats gevonden. De raad wordt voorgesteld het bestemmingsplan gewijzigd vast te stellen.

  10. 11

    Portefeuillehouder: A.L. Langius


    De slotrapportage is na de voor- en najaarsrapportage het derde en laatste tussentijdse rapportagemoment in de planning-en-controlcyclus 2019. Met de slotrapportage informeert het college de raad over de financiële stand van zaken van de programmabegroting 2019. Daarmee wordt de raad in staat gesteld zijn controlerende taak uit te voeren op basis van de in de programmabegroting 2019 gestelde financiële kaders. De slotrapportage leidt tot een bijstelling van het begrotingssaldo 2019 met 1,21 miljoen euro nadelig. Voorgesteld wordt een bedrag van 332.000 euro over te hevelen van 2019 naar 2020.

  11. 12

    Portefeuillehouder: Presidium


    De gemeenteraadsfracties krijgen jaarlijks een financiële bijdrage als tegemoetkoming in de kosten van het functioneren van de fractie. Met deze bijdrage wordt de kaderstellende, controlerende en volksvertegenwoordigende rol van de fracties versterkt. Voorgesteld wordt de verordening op de fractieondersteuning 2018 waarin de financiële bijdrage wordt geregeld tekstueel aan te passen, om de regels die gelden voor de besteding van deze bijdrage te verhelderen.

  12. 13

    Portefeuillehouder: wethouder Van Rees


    In 2016 heeft Hornbach verzocht om toepassing van de coördinatieregeling. Door de toepassing van de coördinatieregeling is het mogelijk om alle voor het bouwplan benodigde besluiten gecoördineerd voor te bereiden en vast te stellen, waardoor het totale tijdsbeslag van de procedure kan worden beperkt. De raad heeft hiermee op 24 mei 2016 ingestemd. Aangezien dit coördinatiebesluit niet meer van toepassing kan worden verklaard op de nieuwe aanvraag om omgevingsvergunning, wordt de raad verzocht om het coördinatiebesluit van 24 mei 2016 in te trekken en een nieuw coördinatiebesluit te nemen. Hornbach heeft op 5 november 2019 een nieuw verzoek tot coördinatie ingediend.

  13. 98
    Sluiting